Wymagane dokumenty

Informacje niezbędne do każdej czynności dokonywanej w Kancelarii Notarialnej

  • w przypadku osoby fizycznej:
    • nazwisko i imiona,
    • imiona rodziców,
    • numer i datę ważności dowodu osobistego lub paszportu,
    • numer ewidencyjny PESEL,
    • adres zamieszkania,
    • stan cywilny, ewentualnie wypis aktu notarialnego ustanawiającego rozdzielność majątkową,
    • w przypadku działania przez pełnomocnika: wypis aktu notarialnego – pełnomocnictwa;
  • w przypadku osoby prawnej (np. Spółki):
    • aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS),
    • numery REGON i NIP – jeśli nie wynikają z odpisu z KRS,
    • dane osób fizycznych reprezentujących osobę prawną – imiona, nazwisko, numer i datę ważności dowodu osobistego lub paszportu, numer ewidencyjny PESEL, adres zamieszkania,
    • uchwała właściwego organu osoby prawnej obejmująca zgodę na dokonanie czynności, chyba że z ustawy albo z aktu założycielskiego lub statutu osoby prawnej (np. z umowy Spółki) wynika, że uchwała taka nie jest potrzebna.

Inne dokumenty i informacje potrzebne do czynności dokonywanej w Kancelarii Notarialnej, których przykładowy wykaz jest poniżej

  • ♦ UMOWA SPRZEDAŻY ODRĘBNEJ WŁASNOŚCI LOKALU NA RYNKU WTÓRNYM
    • odpis zwykły księgi wieczystej,
    • podstawa nabycia nieruchomości, to jest m. in.: akt notarialny (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa o podział majątku wspólnego, umowa o ustanowienie odrębnej własności lokalu),
    • prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub o zasiedzeniu albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia,
    • zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia przed dniem 01 stycznia 2007 roku, a po dniu 01 stycznia 2007 roku – także w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku,
    • zaświadczenie z urzędu Miasta/Gminy stwierdzające brak osób zameldowanych na pobyt stały i czasowy w lokalu bądź stwierdzające jakie osoby są zameldowane w lokalu,
    • zaświadczenie zarządcy Wspólnoty Mieszkaniowej dotyczące stanu zaległości za opłaty eksploatacyjne związane z lokalem,
    • świadectwo charakterystyki energetycznej – (nie dotyczy: budynków podlegających ochronie na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, używanych jako miejsce kultu i do działalności religijnej, przemysłowych oraz gospodarczych niewyposażonych w instalacje zużywające energię (z wyłączeniem instalacji oświetlenia wbudowanego), mieszkalnych, przeznaczonych do użytkowania nie dłużej niż 4 miesiące w roku, wolnostojących o powierzchni użytkowej poniżej 50 m2, gospodarstw rolnych o wskaźniku EP określającym roczne obliczeniowe zapotrzebowanie na nieodnawialną energię pierwotną nie wyższym niż 50 kWh/(m2·rok), nie dotyczy lokali niemieszkalnych),
    • cena sprzedaży i warunki jej płatności,
    • data wydania lokalu,
    • numer konta bankowego Strony Sprzedającej, na które ma być dokonana płatność ceny,
    • oświadczenie Banku o udzieleniu kredytu oraz umowa kredytowa – jeśli nabycie jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego,
    • zgoda wierzyciela (osoby na rzecz której jest ustanowione prawo) na zwolnienie nieruchomości spod obciążenia w związku ze spłatą długu lub zwolnieniem z jego zapłaty albo zgoda wierzyciela na spłacenie długu z ceny sprzedaży z podaniem kwoty wymaganej do spłaty, rachunku do spłaty i promesą wyrażenia zgody na zwolnienie spod obciążenia po spłacie – w przypadku obciążenia nieruchomości przykładowo hipoteką, ostrzeżeniem o wszczęciu egzekucji lub innym ciężarem.
  • ♦ UMOWA USTANOWIENIA ODRĘBNEJ WŁASNOŚCI I SPRZEDAŻY LOKALU NA RYNKU PIERWOTNYM (OD DEWELOPERA)
    1. 1) odpis zwykły księgi wieczystej,
    2. 2) podstawa nabycia nieruchomości przez dewelopera, to jest m. in.: akt notarialny (np. umowa sprzedaży),
    3. 3) odpis ostatecznej decyzji właściwego organu o udzieleniu pozwolenia na użytkowanie budynku,
    4. 4) zaświadczenie Prezydenta/Starosty stwierdzające samodzielność lokalu,
    5. 5) wypis z kartoteki lokali wydany przez Prezydenta/Starostę, zaopatrzony w klauzulę o przeznaczeniu do dokonywania wpisów w księdze wieczystej,
    6. 6) rzut lokalu z planem i opisem lokalu,
    7. 7) wypis z rejestru gruntów wraz z wyciągiem z kartoteki budynków i wyrysem z mapy ewidencyjnej – przeznaczone do dokonywania wpisów w księdze wieczystej,
    8. 8) świadectwo charakterystyki energetycznej dla lokalu lub budynku,
    9. 9) warunki zawarcia umowy, w tym podanie ceny sprzedaży i sposobu jej płatności,
    10. 10) numer konta bankowego Strony Sprzedającej, na które ma być dokonana płatność ceny,
    11. 11) oświadczenie Banku o udzieleniu kredytu oraz umowa kredytowa – jeśli nabycie jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego,
    12. 12) zgoda wierzyciela (osoby na rzecz której jest ustanowione prawo) na zwolnienie nabywanego lokalu spod obciążenia hipoteką w związku ze spłatą długu lub zwolnieniem z jego zapłaty – w przypadku obciążenia nieruchomości dewelopera hipoteką.
  • ♦ UMOWA SPRZEDAŻY SPÓŁDZIELCZEGO WŁASNOŚCIOWEGO PRAWA DO LOKALU
    1. 1) odpis zwykły księgi wieczystej – jeżeli jest ona założona,
    2. 2) zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej o przysługującym danej osobie prawie do lokalu, jego oznaczeniu, składzie, powierzchni, podstawie nabycia, uregulowaniu wkładu budowlanego oraz opłat eksploatacyjnych,
    3. 3) zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej zawierające informację: komu przysługuje lokal i na jakiej podstawie, oznaczenie lokalu, wskazanie kondygnacji budynku, na której położony jest lokal, skład lokalu, powierzchnię lokalu, numer działki na której posadowiony jest budynek, w którym znajduje się lokal z podaniem numeru księgi wieczystej nieruchomości – w przypadku gdy dla lokalu nie jest prowadzona księga wieczysta i chcemy ją założyć,
    4. 4) zaświadczenie z urzędu Miasta/Gminy stwierdzające brak osób zameldowanych na pobyt stały i czasowy w lokalu bądź stwierdzające jakie osoby są zameldowane w lokalu,
    5. 5) podstawa nabycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, to jest m. in.: przydział lokalu, akt notarialny (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa o podział majątku wspólnego), umowa o przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa w spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub o zasiedzeniu albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia,
    6. 6) zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy nabycie nastąpiło w drodze spadku przed dniem 01 stycznia 2007 roku, a po dniu 01 stycznia 2007 roku – także w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia wspólności i zachowku,
    7. 7) świadectwo charakterystyki energetycznej – w przypadku gdy zostało wydane dla lokalu (nie dotyczy lokali niemieszkalnych),
    8. 8) cena sprzedaży i warunki jej płatności,
    9. 9) data wydania przedmiotu umowy,
    10. 10) numer konta bankowego Strony Sprzedającej, na które ma być dokonana płatność ceny,
    11. 11) oświadczenie Banku o udzieleniu kredytu oraz umowa kredytowa – jeśli nabycie jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego,
    12. 12) zgoda wierzyciela (osoby na rzecz której jest ustanowione prawo) na zwolnienie lokalu spod obciążenia w związku ze spłatą długu lub zwolnieniem z jego zapłaty albo zgoda wierzyciela na spłacenie długu z ceny sprzedaży z podaniem kwoty wymaganej do spłaty, rachunku do spłaty i promesą wyrażenia zgody na zwolnienie spod obciążenia po spłacie – w przypadku obciążenia lokalu przykładowo hipoteką, ostrzeżeniem o wszczęciu egzekucji lub innym ciężarem.
  • ♦ UMOWA SPRZEDAŻY DZIAŁKI NIEZABUDOWANEJ
    1. 1) odpis zwykły księgi wieczystej,
    2. 2) podstawa nabycia nieruchomości, to jest m. in.: akt notarialny (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa o podział majątku wspólnego, umowa zniesienia współwłasności), prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub o zasiedzeniu albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia,
    3. 3) zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia przed dniem 01 stycznia 2007 roku, a po dniu 01 stycznia 2007 roku – także w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku,
    4. 4) wypis z rejestru gruntów, a w przypadku odłączenia działki z księgi wieczystej i założenia dla niej nowej księgi wieczystej (np. w sytuacji gdy sprzedajemy tylko jedną działkę a w księdze wieczystej jest ich więcej) – dodatkowo wyrys z mapy ewidencyjnej; każdy z dokumentów powinien być przeznaczony do dokonywania wpisów w księdze wieczystej,
    5. 5) ostateczna decyzja zatwierdzająca podział/scalenie nieruchomości a także wykaz zmian danych ewidencyjnych oraz wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej przeznaczonymi do dokonywania wpisów w księdze wieczystej – jeżeli przedmiotem umowy jest nieruchomość (lub jej część), która uległa podziałowi/scaleniu geodezyjnemu, a podział ten nie został ujawniony w księdze wieczystej,
    6. 6) zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo o braku planu,
    7. 7) decyzję właściwego organu o udzieleniu pozwolenia na budowę/warunkach zabudowy – jeżeli została wydana,
    8. 8) cena sprzedaży i warunki jej płatności,
    9. 9) data wydania nieruchomości,
    10. 10) numer konta bankowego Strony Sprzedającej, na które ma być dokonana płatność ceny,
    11. 11) oświadczenie Banku o udzieleniu kredytu oraz umowa kredytowa – jeśli nabycie jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego,
    12. 12) zgoda wierzyciela (osoby na rzecz której jest ustanowione prawo) na zwolnienie nieruchomości spod obciążenia w związku ze spłatą długu lub zwolnieniem z jego zapłaty albo zgoda wierzyciela na spłacenie długu z ceny sprzedaży z podaniem kwoty wymaganej do spłaty, rachunku do spłaty i promesą wyrażenia zgody na zwolnienie spod obciążenia po spłacie – w przypadku obciążenia nieruchomości przykładowo hipoteką, ostrzeżeniem o wszczęciu egzekucji lub innym ciężarem,
    13. 13) zaświadczenie wydane przez starostę, że nieruchomość nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu oraz w stosunku do tej nieruchomości nie została wydana decyzja, o której mowa w art. 19.ust. 3 ustawy o lasach,
    14. 14) zaświadczenie wydane przez gminę, że grunt jest bądź nie jest położony na obszarze objętym uchwałą o rewitalizacji bądź uchwałą o ustanowieniu na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji.
  • ♦ UMOWA SPRZEDAŻY DZIAŁKI ZABUDOWANEJ
    1. 1) odpis zwykły księgi wieczystej,
    2. 2) podstawa nabycia nieruchomości, to jest m. in.: akt notarialny (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa o podział majątku wspólnego, umowa zniesienia współwłasności), prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub o zasiedzeniu albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia,
    3. 3) zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia przed dniem 01 stycznia 2007 roku, a po dniu 01 stycznia 2007 roku – także w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku,
    4. 4) wypis z rejestru gruntów wraz z wyciągiem z kartoteki budynków, a w przypadku odłączenia działki z księgi wieczystej i założenia dla niej nowej księgi wieczystej (np. jeżeli sprzedajemy tylko jedną działkę a w księdze wieczystej widnieje więcej działek) lub jeżeli działka zabudowana jest budynkiem nieujawnionym w księdze wieczystej – dodatkowo wyrys z mapy ewidencyjnej; każdy z dokumentów powinien być przeznaczony do dokonywania wpisów w księdze wieczystej,
    5. 5) ostateczna decyzja zatwierdzająca podział/scalenie nieruchomości, wykaz zmian danych ewidencyjnych oraz wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej – jeżeli przedmiotem umowy jest nieruchomość (lub jej część), która uległa podziałowi geodezyjnemu (scaleniu), a podział ten nie został ujawniony w księdze wieczystej,
    6. 6) zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo o braku planu,
    7. 7) zaświadczenie z urzędu Miasta/Gminy stwierdzające brak osób zameldowanych na pobyt stały i czasowy w budynku mieszkalnym bądź stwierdzające jakie osoby są zameldowane pod adresem nieruchomości,
    8. 8) świadectwo charakterystyki energetycznej – w przypadku gdy zostało wydane dla budynku (nie dotyczy budynków niemieszkalnych),
    9. 9) cena sprzedaży i warunki jej płatności,
    10. 10) data wydania nieruchomości,
    11. 11) numer konta bankowego Strony Sprzedającej, na które ma być dokonana płatność ceny,
    12. 12) oświadczenie Banku o udzieleniu kredytu oraz umowa kredytowa – jeśli nabycie jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego,
    13. 13) zgoda wierzyciela (osoby na rzecz której jest ustanowione prawo) na zwolnienie nieruchomości spod obciążenia w związku ze spłatą długu lub zwolnieniem z jego zapłaty albo zgoda wierzyciela na spłacenie długu z ceny sprzedaży z podaniem kwoty wymaganej do spłaty, rachunku do spłaty i promesą wyrażenia zgody na zwolnienie spod obciążenia po spłacie – w przypadku obciążenia nieruchomości przykładowo hipoteką, ostrzeżeniem o wszyciu egzekucji lub innym ciężarem,
    14. 14) zaświadczenie wydane przez starostę, że nieruchomość nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu oraz w stosunku do tej nieruchomości nie została wydana decyzja, o której mowa w art. 19.ust. 3 ustawy o lasach,
    15. 15) zaświadczenie wydane przez gminę, że grunt jest bądź nie jest położony na obszarze objętym uchwałą o rewitalizacji bądź uchwałą o ustanowieniu na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji.
  • ♦ UMOWA DAROWIZNY LOKALU
    1. 1) odpis zwykły księgi wieczystej,
    2. 2) podstawa nabycia nieruchomości, to jest m. in.: akt notarialny (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa o podział majątku wspólnego, umowa o ustanowienie odrębnej własności lokalu), prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub o zasiedzeniu albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia,
    3. 3) zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia przed dniem 01 stycznia 2007 roku, a po dniu 01 stycznia 2007 roku – także w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku,
    4. 4) data wydania lokalu,
    5. 5) informacja, czy ma być ustanowiona służebność mieszkania dla Darczyńców,
    6. 6) informacja, czy lokal ma być wyłączony ze schedy spadkowej (dotyczy tylko małżonka i zstępnych darczyńcy),
    7. 7) wartość przedmiotu darowizny,
    8. 8) zgoda wierzyciela (osoby na rzecz której jest ustanowione prawo) na zwolnienie nieruchomości spod obciążenia w związku ze spłatą długu lub zwolnieniem z jego zapłaty – w przypadku obciążenia nieruchomości przykładowo hipoteką, ostrzeżeniem o wszczęciu egzekucji lub innym ciężarem i jednoczesną wolą stron do wykreślenia obciążeń z księgi wieczystej.
  • ♦ UMOWA DAROWIZNY SPÓŁDZIELCZEGO WŁASNOŚCIOWEGO PRAWA DO LOKALU
    1. 1) odpis zwykły księgi wieczystej – jeżeli jest ona założona,
    2. 2) zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej o przysługującym danej osobie prawie do lokalu, jego oznaczeniu, składzie, powierzchni, podstawie nabycia, uregulowaniu wkładu budowlanego oraz opłat eksploatacyjnych,
    3. 3) zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej zawierające informację: komu przysługuje lokal i na jakiej podstawie, oznaczenie lokalu, wskazanie kondygnacji budynku, na której położony jest lokal, skład lokalu, powierzchnię lokalu, numer działki na której posadowiony jest budynek, w którym znajduje się lokal z podaniem numeru księgi wieczystej nieruchomości – w przypadku gdy dla lokalu nie jest prowadzona księga wieczysta i chcemy ją założyć,
    4. 4) podstawa nabycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, to jest m. in.: przydział lokalu, akt notarialny (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa o podział majątku wspólnego), umowa o przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa w spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub o zasiedzeniu albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia,
    5. 5) zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy nabycie nastąpiło w drodze spadku przed dniem 01 stycznia 2007 roku, a po dniu 01 stycznia 2007 roku – także w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia wspólności i zachowku,
    6. 6) informacja, czy ma być ustanowiona służebność mieszkania dla Darczyńców,
    7. 7) informacja, czy przedmiot darowizny ma być wyłączony ze schedy spadkowej (dotyczy tylko małżonka i zstępnych darczyńcy),
    8. 8) wartość przedmiotu darowizny,
    9. 9) zgoda wierzyciela (osoby na rzecz której jest ustanowione prawo) na zwolnienie lokalu spod obciążenia w związku ze spłatą długu lub zwolnieniem z jego zapłaty – w przypadku obciążenia lokalu przykładowo hipoteką, ostrzeżeniem o wszczęciu egzekucji lub innym ciężarem i jednoczesną wolą stron do wykreślenia obciążeń z księgi wieczystej.
  • ♦ UMOWA DAROWIZNY DZIAŁKI NIEZABUDOWANEJ
    1. 1) odpis zwykły księgi wieczystej,
    2. 2) podstawa nabycia nieruchomości, to jest m. in.: akt notarialny (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa o podział majątku wspólnego, umowa zniesienia współwłasności), prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub o zasiedzeniu albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia,
    3. 3) zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia przed dniem 01 stycznia 2007 roku, a po dniu 01 stycznia 2007 roku – także w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku,
    4. 4) wypis z rejestru gruntów, a w przypadku odłączenia działki z księgi wieczystej i założenia dla niej nowej księgi wieczystej (np. jeżeli darujemy tylko jedną działkę a w księdze wieczystej widnieje więcej działek) – dodatkowo wyrys z mapy ewidencyjnej; każdy z dokumentów powinien być przeznaczony do dokonywania wpisów w księdze wieczystej,
    5. 5) ostateczna decyzja zatwierdzająca podział/scalenie nieruchomości, wykaz zmian danych ewidencyjnych oraz wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej – jeżeli przedmiotem umowy jest nieruchomość (lub jej część), która uległa podziałowi/scaleniu geodezyjnemu (scaleniu), a podział ten nie został ujawniony w księdze wieczystej,
    6. 6) zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo o braku planu,
    7. 7) data wydania nieruchomości,
    8. 8) informacja czy przedmiot darowizny ma być wyłączony ze schedy spadkowej (dotyczy tylko małżonka i zstępnych darczyńcy),
    9. 9) wartość przedmiotu darowizny,
    10. 10) zgoda wierzyciela (osoby na rzecz której jest ustanowione prawo) na zwolnienie nieruchomości spod obciążenia w związku ze spłatą długu lub zwolnieniem z jego zapłaty – w przypadku obciążenia nieruchomości przykładowo hipoteką, ostrzeżeniem o wszczęciu egzekucji lub innym ciężarem i jednoczesną wolą stron do wykreślenia obciążeń z księgi wieczystej,
    11. 11) zaświadczenie wydane przez starostę, że nieruchomość nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu oraz w stosunku do tej nieruchomości nie została wydana decyzja, o której mowa w art. 19.ust. 3 ustawy o lasach
    12. 12) zaświadczenie wydane przez gminę, że grunt jest bądź nie jest położony na obszarze objętym uchwałą o rewitalizacji bądź uchwałą o ustanowieniu na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji
  • ♦ UMOWA DAROWIZNY DZIAŁKI ZABUDOWANEJ
    1. 1) odpis zwykły księgi wieczystej,
    2. 2) podstawa nabycia nieruchomości, to jest m. in.: akt notarialny (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa o podział majątku wspólnego, umowa zniesienia współwłasności), prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub o zasiedzeniu albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia,
    3. 3) zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia przed dniem 01 stycznia 2007 roku, a po dniu 01 stycznia 2007 roku – także w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku,
    4. 4) wypis z rejestru gruntów wraz z wyciągiem z kartoteki budynków, a w przypadku odłączenia działki z księgi wieczystej i założenia dla niej nowej księgi wieczystej (np. jeżeli darujemy tylko jedną działkę a w księdze wieczystej widnieje więcej działek) lub jeżeli działka zabudowana jest budynkiem nieujawnionym w księdze wieczystej – dodatkowo wyrys z mapy ewidencyjnej; każdy z dokumentów powinien być przeznaczony do dokonywania wpisów w księdze wieczystej,
    5. 5) ostateczna decyzja zatwierdzająca podział/scalenie nieruchomości, wykaz zmian danych ewidencyjnych oraz wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej – jeżeli przedmiotem umowy jest nieruchomość (lub jej część), która uległa podziałowi/scaleniu geodezyjnemu (scaleniu), a podział ten nie został ujawniony w księdze wieczystej,
    6. 6) zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo o braku planu,
    7. 7) data wydania nieruchomości,
    8. 8) informacja czy przedmiot darowizny ma być wyłączony ze schedy spadkowej (dotyczy tylko małżonka i zstępnych darczyńcy),
    9. 9) wartość przedmiotu darowizny,
    10. 10) informacja czy ma być ustanowiona służebność mieszkania dla Darczyńców,
    11. 11) zgoda wierzyciela (osoby na rzecz której jest ustanowione prawo) na zwolnienie nieruchomości spod obciążenia w związku ze spłatą długu lub zwolnieniem z jego zapłaty – w przypadku obciążenia nieruchomości przykładowo hipoteką, ostrzeżeniem o wszczęciu egzekucji lub innym ciężarem i jednoczesną wolą stron do wykreślenia obciążeń z księgi wieczystej,
    12. 12) zaświadczenie wydane przez starostę, że nieruchomość nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu oraz w stosunku do tej nieruchomości nie została wydana decyzja, o której mowa w art. 19.ust. 3 ustawy o lasach,
    13. 13) zaświadczenie wydane przez gminę, że grunt jest bądź nie jest położony na obszarze objętym uchwałą o rewitalizacji bądź uchwałą o ustanowieniu na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji,
  • ♦ TESTAMENT
    1. 1) dane osoby powoływanej do spadku lub wydziedziczonej (imiona, nazwisko, imiona rodziców, adres zamieszkania, data i miejsce urodzenia),
    2. 2) powód wydziedziczenia – jeżeli testament obejmuje pozbawienie prawa do zachowku,
    3. 3) jeśli testament zawierać ma zapis windykacyjny – szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zapisu (dostępne w odpisie zwykłym księgi wieczystej lub w akcie notarialnym obejmującym umowę nabycia nieruchomości).
  • ♦ AKT POŚWIADCZENIA DZIEDZICZENIA
    1. 1) odpis skrócony aktu zgonu Spadkodawcy,
    2. 2) numer ewidencyjny PESEL Spadkodawcy (w razie braku dokumentu, z którego numer ten wynika – zaświadczenie z Urzędu Miasta – Wydziału Ewidencji Ludności/Wydziału Spraw Obywatelskich o numerze ewidencyjnym PESEL Spadkodawcy),
    3. 3) odpisy skrócone aktów urodzenia Spadkobierców ustawowych i testamentowych, noszących nazwisko Spadkodawcy albo odpisy skrócone aktów małżeństwa Spadkobierców ustawowych i testamentowych, którzy zmienili nazwisko zawierając małżeństwo,
    4. 4) wszelkie sporządzone przez Spadkodawcę testamenty – w tym zmienione i odwołane,
    5. 5) umowy o zrzeczeniu się dziedziczenia zawarte pomiędzy spadkodawcą a spadkobiercami – w przypadku gdy zostały zawarte za życia spadkodawcy,
    6. 6) oświadczenia o odrzuceniu lub przyjęciu spadku – w przypadku gdy zostały złożone przed zawarciem aktu poświadczenia dziedziczenia,
    7. 7) informacja jakie nieruchomości wchodziły w skład spadku po zmarłym z podaniem numeru księgi wieczystej nieruchomości – w przypadku gdy w skład spadku wchodziły nieruchomości lub spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu dla którego prowadzona jest księga wieczysta,
    8. 8) informacja czy wszyscy do aktu staną osobiście z uwagi na zakaz dokonywania aktów poświadczenia dziedziczenia przez pełnomocników.
  • ♦ OŚWIADCZENIE O ODRZUCENIU LUB PRZYJĘCIU SPADKU
    1. 1) odpis skrócony aktu zgonu Spadkodawcy,
    2. 2) informacje o pozostałych Spadkobiercach ustawowych i testamentowych: imiona i nazwiska oraz adresy zamieszkania,
    3. 3) informacje o osobach, które już odrzuciły lub przyjęły spadek – wskazanie daty i aktu którym dokonano czynność.

  • ♦ PEŁNOMOCNICTWO
    1. 1) dane osobowe Pełnomocnika (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu, numer ewidencyjny PESEL, adres zamieszkania),
    2. 2) informacja o zakresie umocowania – tzn. o czynnościach, do których pełnomocnictwo zostanie udzielone,
    3. 3) informacja czy pełnomocnik może udzielać dalszych pełnomocnictw,
    4. 4) informacja czy pełnomocnik może być druga stroną czynności dokonywanej w wykonaniu pełnomocnictwa i czy może reprezentować obie strony czynności,
    5. 5) informacja czy pełnomocnictwo jest terminowe.
  • ♦ UMOWA MAJĄTKOWA MAŁŻEŃSKA
    1.  ZAWIERANA PRZED ZAWRACIEM MAŁŻEŃSTWA
      • imiona, nazwisko,
      • imiona rodziców,
      • numer i datę ważności dowodu osobistego lub paszportu,
      • numer ewidencyjny PESEL,
      • adres zamieszkania,
    2. ZAWIERANA PO ZAWARCIU MAŁŻEŃSTWA
      • odpis skrócony aktu małżeństwa
  • ♦ UMOWA ZRZECZENIA SIĘ DZIEDZICZENIA
    1. a) jedynie niżej wymienione dane osobowe, tj.:
    2. b) imiona, nazwisko,
    3. c) imiona rodziców,
    4. d) numer i datę ważności dowodu osobistego lub paszportu,
    5. e) numer ewidencyjny PESEL,
    6. f) adres zamieszkania,
    7. g) informacja czy umowa obejmuje także zstępnych zrzekającego się.

  • ♦ UMOWA SPÓŁKI
    1. 1) informacje (dane) dotyczące Wspólników,
    2. 2) informacje dotyczące postanowień umowy Spółki – m.in. jej firmy, siedziby, kapitału zakładowego, ilości i wartości udziałów oraz sposobu ich objęcia (pokrycia), przedmiotu działalności, składu organów spółki bądź zmian umowy spółki.

  • ♦ PROTOKÓŁ DOKUMENTUJĄCY ZMIANĘ UMOWY SPÓŁKI
    1. 1) tekst jednolity umowy Spółki,
    2. 2) treść proponowanych zmian,
    3. 3) dane osobowe Przewodniczącego Zgromadzenia,
    4. 4) informacje (dane) dotyczące Wspólników.
Scroll to Top